איך בוחרים מזרן יוגה?

איזה כיף!!  אז החלטתם להתחיל לתרגל יוגה או סתם להתחדש במזרן יוגה חדש 🙂
אז מה צריך לדעת לפני שבוחרים מזרן יוגה ואיך יודעים מה המזרן שהכי מתאים לנו?
על הכל אנחנו נעבור במדריך הבא:

תזכרו שגם אם בסטודיו שבו אתם מתרגלים יש מזרנים, אבל מתישהו יגיע השלב שבו תעדיפו להתחדש באחד משלכם שיתאים לכם בדיוק וגם כחלק משמירה על ההיגיינה ..

כיום יש מבחר עצום של מזרני יוגה, בין אם זה מזרנים ממותגים או כאלה שפחות, כאלה שעמידים יותר וכאלה שפחות וכמובן שקים גם הבדל מבחינת המחיר. 

אז כמה טיפים לפני 

  • אם אתם רגישים ללטקס, או אם אתם בראש של שמירה על איכות הסביבה, הייתי ממליצה לבחור מזרן שהוא עשוי מחומרים טבעיים ואקולוגי ולא לבחור מזרן גומי.
  • הימנעו מלהשאיר את המזרנים במקומות שעלולים להגיע לטמ' גבוהות  – בעיקר בקיץ- כמו ברכב. זה יכול להרוס את האיכות שלו.
  • תדאגו לנקות את המזרן אחת לכמה זמן. בד"כ מצוין על המזרן שרכשתם איך אפשר לנקות אותו, אבל לרוב גם מטלית לחה עם מים יכולה לעשות את העבודה. 
  • שימו לב שמזרני גומי כדאי להימנע ממגע של שמן כי זה עלול להשאיר כתמים.
אופי המזרן

לפני שאתם רוכשים מזרן תבדקו עם עצמכם כמה דברים חשובים:

  • עובי המזרן

    ממוצע המזרנים נעים בין עובי של 4 מ"מ ל6 מ"מ, אבל יש מזרנים של 2 ו3 מ"מ אפילו וגם 8 מ"מ. האידיאל הוא בין 4-6 מ"מ, גם מכיון שהוא לא דק מידיי ואז לא תרגישו מידיי את האדמה ולא יהיה לחץ או כאב על המפרקים (או על הראש במקרה של עמידת ראש)
    למתרגלים וותיקים וכאלה שמתרגלים המון בחוץ יהיה נוח המזרנים הדקים יותר שקלים יותר לנשיאה וגם נותנים תחושה של האדמה שזה פלוס גדול מבחינת השתרשות ותחושה.
    המזרנים העבים יותר מומלץ להימנע מהם בכדי שלא יגרמו ליותר מידיי לחץ על המפרקים או תחושה של ניתוק או ריחוף מעל האדמה. 

  • מניעת החלקה

    חשוב מאוד. אם אתם מזיעים בידיים וברגליים שימו על זה דגש חזק, כי בסופו של דבר אנחנו לא רוצים לחשוב כל התרגול על לא להחליק מידיי על המזרן. דבר נוסף שיכול לעזור לכם זה מגבת או כיסוי מזרן שהוא מיועד למניעת החלקה וספיגת זיעה.
    שימו לב שמניעת החלקה היא תופסת על 2 הצדדים של המזרן- גם הצד שעליו אתם מתרגלים וגם ההידבקות של המזרן לאדמה- אז אם אתם מתרגלים תרגולים דינאמיים תוודאו שהמזרן שלכם לא זז תוך כדי, כדי שלא תגיעו למצב שאתם נעים במרחב התרגול ביחד עם המזרון (זה מסוכן) 

  • רוחב, אורך ומשקל

    כאן זה עניין של העדפה אישית. מזרנים העשויים מחומרים איכותיים לרוב כבדים יותר, לכן מומלץ להשאיר מזרנים כאלה בבית ולא תמיד יהיה נוח לצאת איתם לסטודיו או לתרגול בחוץ, אבל לגמרי אפשרי. כמובן שאפשר לרכוש בנוסף למזרן מנשא שאיתו יהיה לכם הרבה יותר קל (מומל לבדוק עם המקום שממנו אתם רוכשים מזרן מציעים גם מנשא במחיר)
    מבחינת אורך ורוחב- זה עניין אישי שלכם. ככל שאתם גבוהים יותר תרצו מזרן ארוך יותר, לפחות ב20 סנטימטרים מעל הגובה שלכם- כדי לאפשר לכם מרווב תנועה.
    מזרן ממוצע ברוחב של 61 סנטימטר ובאורך של 173 סנטימטר. 

  • עיטורים ועיצובים

    מה שמרגיש לכם נעים בלב 🙂 אין כאן יותר מידיי משמעות למזרן חלק נקי או כזה מעוצב.. רק שימו לב שאתם לא בוחרים מזרן שהעיטורים שלו עושים לכם סחרחורת או שיש יותר מידיי פרטים שיכולים להסיח את דעתכם.. 

תתחדשו!!

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

תשאירו תגובה

צ'אט
דילוג לתוכן