להתחיל יוגה – Start Yoga

החלטתם להתנסות ביוגה? נפלא. עשיתם את הצעד הראשון במסע שלכם.

היוגה, להבדיל מדברים אחרים של הנעת הגוף – היא תהליך, שדורש סבלנות..

התרגול עצמו מתבצע בכמה שלבים – מתחילים בתרגילי נשימה, פראנאיאמה, שירת מנטרות קצרות והשקטת הראש ממחשבות. התמקדות ברגע, הרגעה.

לאחר מכן, מתחיל התרגול הפיזי – אסאנות שונות ומשונות, בחלקן נרגיש יותר בנוח, בחלקן פחות..לפעמים אפילו יכאב ויתפסו שרירים, אבל יהיו רגעים (והרבה מהם) שתרגישו את הגוף משוחרר ורפוי, בצורה שלא ניתן לתאר.

השלב הסופי של תרגול היוגה הינה האסאנה הכי קשה- המדיטציה.

היוגה היא לא רק תרגול פיזי. זאת תפיסה לא נכונה של העולם המערבי. היוגה היא דרך חיים. יש ממש תורה שלמה מאחורי כל אסאנה, כל מנטרה, כל נשימה.. הכל מלא במשמעות.

יהיו רגעים שיהיה לנו קל להתחבר לעולם היוגה, אבל יהיו גם רגעים שהיא תשעמם אותנו, ורק נרצה שייגמר השיעור. זה בסדר גמור, כולנו בני אדם.

היוגה נועדה לשמש אותנו ככלי לחיים מאושרים יותר.  אז כן, יש המון תרגול פיזי ביוגה- אסאנות שמשולבות עם הרבה כוח, גמישות, הארכה של השרירים, ריכוז, שיווי משקל, אבל בו זמנית, יש נינוחות, הרפייה ורוגע.

אפשר לומר שהתרגול הפיזי של האסאנות נועדו על מנת לעזור למתרגל להשתיק את המחשבות – כדי שיוכל לשבת בנינוחות במדיטציה.

למה היא משמשת ככלי לחיים מאושרים? תחשבו לעצמם כמה דברים אנחנו סופגים מהסביבה שלנו במהלך היום. נסו לעקוב אחרי זה פעם אחת.. תנסו לראות. נניח כשטלויזיה בבית עובדת, גם אם אני עכשיו באמצע מעשה כלשהו, מרוכזת לגמרי בו, אבל הטלויזיה דלוקה על ערוץ ההיסטוריה , בלי שנשים לב, התודעה שלנו סופגת את מה שנאמר בטלויזיה, אפילו שבאותו הזמן אני לא שמתי לב מה היה בטלויזיה.

עכשיו דמיינו את זה בעבודה, כשמצלצלצים הרבה טלפון. או ברחוב, שיש מלא רכבים ואנשים שמדברים, צפצופים למיניהם.

על כל זה – תוסיפו את המחשבות שלכם. כל הזמן המחשבות באות והולכות, הן לא מפסיקות.

אנחנו חיים באי שקט, גם פנימי וגם חיצוני.

-מבחינתי, היכולות של השקטת המחשבות, הנוחכות ברגע הנתון, האהבה להפתעות שבחיים, כל אלה מקנות עבורי שקט.

– הכוונה לחיים מאושרים, מבחינתי , הם חיים של שקט. מקום שליו, שאני יודעת שאני מגיעה אליו, ויש פשוט שקט קסום כזה, שמשרה בי רוגע, חמלה, אושר.

התהליך שאנחנו עוברים הוא משתנה מאדם לאדם. כל אחד מאיתנו שונה, מקבל את היוגה בצורה שונה, הקצב שלנו שונה. התהליך הוא שונה, ודורש הרבה סבלנות, התמקדות והתמדה.

אין פה נכון או לא נכון – עבור כל אחד מתאים תרגול יוגה אחר (ראו נספח סוגי היוגה), והכי חשוב – לכל אחד יש את המורה שלו.

"כאשר התלמיד יהיה מוכן המורה יופיע. כאשר התלמיד באמת מוכן, המורה יעלם.

לאו דזה".

אני מאמינה שלכל תלמיד יש את המורה שלו – שאיתו הוא מרגיש בנוח, בוטח בו, מאמין בו, לכן חשוב מאוד להתנסות אצל כמה מורים כשמתחילים – כדי לחוות כמה שיותר עולמות ולראות מה הכי מתאים עבורך.

מעבר לזה, התנסות בכמה סגנונות יוגה תאפשר לנו לגלות לגבי עצמנו איזה סגנון יוגה מתאים לי- כמו שנאמר יש הרבה סוגים (ראו נספח סוגי היוגה) על כן חשוב מאוד להתנסות בכל העולמות בהדרגה.

נוסף על כל זה- תהיו חמלתים כלפי עצמכם – כן, יש אסאנות שפשוט בא לך ישר על ההתחלה להתנסות איתם, או המתרגל הזה שנשווה את עצמנו אליו וננסה לעשות את מה שהוא – אז לא. תגלו חמלה. תאהבו את הגף שלכם ותקשיבו לו- אם זה מרגיש לא בנוח – תצאו מהאסאנה. יש דברים שיבואו לנו יותר בקלות יש כאלה שפחות, אבל לזכור- הדרגתיות. כשהאסאנה תיהיה שלי היא תיהיה שלי, יש את כל הזמן בעולם. זיכרו זאת. זה לא תחרות. באנו לחקור, כל אחד בקצב שלו.

תאהבו את המקום שלכם, את איפה שאתם נמצאים. זאת הדרך שלכם, זה החיים שלכם, זיכרו זאת- כל אחד מאיתנו חיי אותם אחרת. אין פה תחרות בכלל! פשוט תהנו מעצמכם ומכל מה שיש לעולם הזה להציע.

 

"אין הטיפה חוצבת בסלע מכוח עוצמתה אלה מכוח התמדתה"

היוגה היא תהליך, כל אחד מקבל אותו אחרת. התמדה תוביל לתוצאות, לכן גלו סבלנות.

 

 

 

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

תשאירו תגובה

צ'אט
דילוג לתוכן