חשיבות אגן הירכיים

האגן, צומת דרכים מרכזית בגוף שלנו. בהיבט פיזי, מדובר בחיבור של הפלג גוף התחתון לגוף העליון. בהיבט הרוחני, מדובר במקום בו ממוקמת ה'אקרה הראשונה והשניה, לכן האזור הזה מאוד מושפע אנרגטית מרגשות, מחשבות ואנרגיות של הסביבה. 

האגן, צומת דרכים מרכזית בגוף שלנו.
בהיבט פיזי, מדובר בחיבור של פלג הגוף התחתון לגוף העליון, עובר בו כוח שיורד מלמעלה למטה עד שהוא מגיע לאגן ומתפצל ל-2.
זה קורה גם בכיוון ההפוך, כוח שעולה מלמטה למעלה, עד שמגיע לאגן ומחבר לגוף אחד.
בהיבט הרוחני, מדובר במקום בו ממוקמת ה'אקרה הראשונה והשניה, לכן האזור הזה מאוד מושפע אנרגטית מרגשות, מחשבות ואנרגיות של הסביבה וגם מהאנרגיה שעולה מהאדמה במעלה הגוף עד לחיבור של הרגליים עם הגוף- איפה ממוקמת הצ'אקרה הראשונה.

קצת אנטומיה

האגן מורכב מכמה עצמות אשר יחד הן יוצרות את עצם האגן: ILIUM- צדדי האגן (עצמות הכסל); ISCHIUM- עצמות הישיבה; PUBIC- עצם הערווה; SACRUM- עצם הזנב- ממנו יש את החיבור של עמוד השדרה לאגן.
נוסף לעצמות, באגן עובר שריר היחיד שמחבר את הרגליים אל עמוד השדרה- איליופסואז, הוא מתחיל בחוליות בית החזה וחוליות המותניים והמשכו בעצמו הכסל עד לעצמות הירך הקדמית.
מכיון שהשריר מחבר בין עמוד השדרה לרגליים, הוא אחד השרירים המצייבים החשובים בגוף. 

יוגה לאיזון ופתיחת אגן

היתרונות שיש לתרגול אסאנות ביוגה הוא רב, אבל התמקדות באזורים מסוימים יכולה לעזור לנו להביא איזון לאזור בו אנחנו מתמקדים.

כאשר האגן לא באיזון, אנחנו נרגיש חוסר יציבות בגוף, העברת המשקל בין הרגליים לא שווה, כאבי גב, עקמת, עיכול לקוי, כאבי ברכיים, לחץ נפשי, חרדת בטחון, חוסר סיפוק, דיכאון, חוסר מוטיבציה, בלבול ותחושה שאין קרקע יציבה.
תרגול נכון עם האגן, עם תשומת לב ונשימה, יכול להביא לנו שלוות נפש, תחושת הימצאות, התחדשות, יצירתיות, בטחון, קבלה ושחרור של לחצים מהגוף, בעיקר בגב התחתון.
חשוב לזכור שהאגן משפיע לנו על כל הגוף- הוא מרכז הגוף. ברגע שהוא יוצא מאיזון, הוא מוציא מאיזון את כל היציבה של הגוף, עמוד שידרה, כתפיים, רגליים וכפות רגליים.

יציבות פיזית תביא ליציבות נפשית

 

תרגול ויניאסה קצר לפתיחת אגן יעלה בקרוב לערוץ היוטיוב, מוזמנים לעקוב.

 

נמסטה

 

 

 

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

תשאירו תגובה

צ'אט
דילוג לתוכן