יוגה לנשים בהריון

יוגה לנשים בהריון- חדש בסטודיו

 

גילית שאת בהריון? מזל טוב! תקופה מרגשת לפנייך

תקופת הריון זו תקופה שמביאה איתה המון שינויים, בין אם פיזיים או רגשיים, אם זה הבטן שמתחילה בהדרגה לגדול, אם זה מצבי הרוח וההורמונים שמשתוללים.. ולמרות כל השינויים האלו, השינוי הגדול עוד לפנייך- החיים שאחרי הלידה 🙂

בתקופת ההריון חשוב לאמא לשמור על עצמה, מכל הבחינות. זו תקופה שדורשת מאיתנו יותר תשומת לב לדברים הקטנים, כי אנחנו מגדלות חיים בתוכנו.
לכן יוגה בהריון יכולה מאוד מאוד לסייע לך בתקופת ההריון. במאמר הבא אעלה כמה יתרונות לתרגול יוגה במהלך ההריון 🙂

  1. שמירה על תנועה 
    במהלך ההריון חשוב לשמור על תנועה של הגוף. המפרקים בגוף מתקשים כשאנחנו לא בתנועה ויחד עם השינוי הפיזי שאנחנו חוות וההתקדמות ההריון וגדילת העובר, נגלה שלגוף שלנו יותר מאתגר לעשות את הדברים "הפשוטים" בחיים- אם זה לעלות במדרגות, ללכת לסופר, להרים דברים (אוי ואבוי! )
    תרגול יוגה ובכלל תנועה במהלך ההריון יכולה לעזור ולסייע לטונוס השריר, לשמור על כוח ועוצמה פנימית שתלווה אותנו ובעצם תמנע מהשרירים שלנו "להתנוון" .
  2. ללמוד לנשום
    ככל שההריון מתקדם והעובר גדל, הוא לוחץ לנו על הריאות והסרעפת. אנחנו נגלה שאולי הנשימה לא מלאה כפי שהיתה לפני. תרגול היוגה שכולל בתוכו דגש חזק על הנשימה, יעזור לנו למצוא את האיזון בנשימה שלנו ולמלא את עצמנו באנרגיית חיים, בחמצן, בחיוניות.
  3. התמקדות וריכוז
    תרגול יוגה ממוקד ובהתמדה מחזק את אחד שרירי המיינד- שריר הריכוז. בזמן ההריון יש לנו הזדמנות לחזק את השריר הזה בכדי להקל על עצמנו גם במהלך הלידה- ובעצם להתרכז בלידה עצמה ולא מה שקורה מסביב, וגם במהלך ההריון, להנות מתנועתיות העובר, מהתחושות שעולות, להמשיך לחיות את החיים בכיף ולא לנדוד להמון מחשבות וחרדות שעלולות להופיע בעקבות ההריון (וזה טבעי לגמרי! ) היוגה היא בעצם כלי שיסייע לנו לחוות את תקופת ההריון בצורה מטבית בריאה וכייפית 🙂
  4. סיוע ללידה עצמה
    יוגה הריון זהו תרגול ממוקד להריוניות, כל אחת לפי המצב שלה- שבו אנחנו עובדות ומשחררות מתח ממפרקים מסוימים, ומצד שני מותחות מפרקים אחרים. כל התרגול יביא איתו כלים שיוכלו לסייע לכן בלידה עצמה, לתרגול הנשימה בצירים, תנועתיות בין צירים, נשימות הרפיה בין הצירים ועוד.
  5. מדיטציה
    אין משהו יותר נפלא ממדיטציה וחיבור תודעתי בין אמא לעובר. מדיטציה בהריון פותחת לנו דלתות תודעה ומחברת אותנו ועוד ועוד אל העובר שלנו ואל הגוף שלנו. מדובר בכלי נפלא שיסייע לא רק למהלך ההריון ולזמן הלידה עמה, אלה גם אחרי, בכל פעולה שתעשו- מתוך מודעות ונוכחות.
  6. לעשות משהו בשביל עצמכן! 
    לרוב קורה שאחרי הלידה האמא מוצאת את עצמה כל היום סביב התינוק שלה וסביב מטלות הבית והעבודה, ושוחכת מעצמה קצת. אם כבר מעכשיו תכניסו ללו"ז שלכן פעמיים בשבוע תרגול יוגה, אתן תראו שהשעה הזאת שאתן מקדישות לעצמכן היא מתנה. אל תוותרו עליה 💜

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

תשאירו תגובה

צ'אט
דילוג לתוכן