אז יש את הרגעים האלה במהלך היום, שבהם פתאום הבטן מתחילה להיות מורגשת, קרקורים, רעשים ואנחנו מבינים שאנחנו צריכים לאכול. מנגד, יש את הרגעים האלה שאנחנו פשוט מתוך הרגל הולכים אל המקרר עם זיכרון טעים של מנת הצהריים שלא סיימנו- וגם אם אין תחושת רעב של הבטן, הרצון כל כך חזק ואנחנו פשוט נשאבים לאכילה.
אז למה בעצם אנחנו אוכלים ומה המטרה של כל זה?

ברמת העיקרון, המזון שאנחנו מכניסים בגוף שלנו נועד לשמש כאנרגיה, לספק ויטמינים, מינרלים ועוד שלל של חומרים הנחוצים לגוף שלנו ברמה התאית על מנת לתפקד כראוי, בגוף בריא, חיוני וחזק.

בעבר, אנשים היו אוכלים ארוחות בודדות ביום כי פשוט לא היה את כל השפע שיש לנו עכשיו, לא היה מקרר, לא היה סופר, לא היה משלוחי אוכל.. מה שהיה זה ציד, ליקוט של ירקות ופירות העונה והמון פיות שצריך להאכיל.
אפשר לדמיין את המזון ומה שאנחנו מקבלים ממנו (ערכים תזונתיים) כמו גדודים של חיילים שהגוף שלנו מכיל בתוכו- אשר לכל אחד מהם תפקיד אחר ומיוחד, וכל זה במטרה לנהל מערך אחד גדול ביחד. חוסר איזון באחד הגדודים יצור חוסר איזון במערך כולו.

 

מערכת היחסים שלנו עם האוכל מורכבת, שרק הולך ונהייה מורכב יותר ויותר במהלך השנים- כל תוספי טעם וריח סינטטים שמוסיפים לאוכל שלנו שיוצרים תלות והתמכרות, השלל הרב של האוכל שנמצא מולנו בסופרים ובכלל כמעט בכל פינה בעיר, בין אם מסעדות, פיצוציות וכו'..
וכמובן עד לתעשייה עצמה של הבשר והירקות, הריסוסים, הזרקת הורמונים ועוד (שזה נושא אחד גדול בפני עצמו). אנחנו התרגלנו לכל השפע הזה בבית שלנו ומן הסתם התרגלנו גם לקום למקרר כל כמה זמן לחפש משהו טעים לנשנש..
אבל מה זה הטעים הזה וכמה הוא באמת בריא לנו?

 

אז יש הבדל בין אוכל ומזון. אוכל הוא הגדרה כללית למה שאנחנו מכניסים לפה, ואוכלים, מזון-לעומת זאת, זה אוכל שאמור להזין אותנו- למלא מאגרי אנרגיה, ויטמנים, לאזן רעלנים ע"י נוגדי חימצון, לאזן רמות סוכר, כולסטרול ועוד.
המזון שאותו אנחנו צריכים לאכול (ולצערנו רובנו לא אוכלים) מסתכם כולו תחת כותרת "טבעי" עד כמה שניתן- אוכל לא מעובד, לא מתועש ולא באריזה. לצורך העניין, פסטה היא מוצר מזון, אבל היא לא מזון, לעומת ירקות, או דג שנקנה מהדייג.

 

אם תשימו לב, כל המזונות שאותם אנחנו צריכים לאכול מגיעים מהטבע בדרך כזו או אחרת ולכל אחד מהם יתרונות גדולים, הם מדויקים לגוף שלנו בצורה מושלמת- כל עוד הם מגיעים ממקומות טבעיים, אורגניים, ללא שום התערבות חיצונית או כימית כמו ריסוס, הזרקת הורמונים ואנטיביוטיקה. 

המזון שאנחנו אוכלים צריך להזין אותנו, לאזן אותנו גם ברמה הפיזית וגם ברמה הנפשית,
אנחנו מה שאנחנו אוכלים WE ARE WHAT WE EAT .

לאכול אוכל כי הוא טעים זה פשוט לענות לחשק ותשוקה, לאכול אוכל שאנחנו באמת רעבים, לפי מה שהגוף צריך ודורש- זו חוכמה וכאן הרבה מאיתנו לא ממש מיישמים על עצמנו ובביתנו. 
כמובן שכולנו בני אדם ויש לאזן את החשקים אל מול הבריאות, בורכנו לחיות בעולם שמכיל את כל השפע. חשוב להוכיר תודה ולדעת להנות מהכל, אבל חשוב חשוב חשוב לדאוג לגוף שלנו ולשים לב איפה אנחנו משועבדים לאכילה ואיפה האכילה באמת מגיעה מתוך רעב וצורך של הגוף. 

עצה שלי – תשתדלו לקנות את האוכל שלכם דווקא אצל הירקן, הקצב והדייג, סחורה שמגיעה טריה יום יום, נארזת מול עיניכם, ולא כוללת פיתויים חיצוניים כמו מוצרי מזון כאלה ואחרים שמסיחים את דעתנו.

תיאבון בריא בגוף בריא 

צ'אט
דילוג לתוכן